Реєстрація права власності на землю.Реєстрація права на земельну ділянку в Укрдержреєстрі.
З початку 2013 року зареєструвати власність чи інші права (включаючи, оренду, сервітут, суперфіцій, емфітевзис і т.і.) на землю можна через Державну реєстраційну службу України (Укрдержреєстр), яка адмініструє Державний реєстр речових прав на нерухоме майно. Саме після реєстрації в Укрдержреєстрі виникає, змінюється чи припиняється відповідне право.
Для довідки. Правила реєстрації прав на нерухоме майно, у тому числі на земельну ділянку, визначені, зокрема Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 № 868, яка набрала чинності з 11.02.2014 р.
Якщо згадати, то до 2013 року право власності на землю підтверджувалось державним актом про право власності на земельну ділянку, який можна було отримати в місцевому органі Держкомзему.
Сьогодні ж, після включення даних про земельну ділянку до державного земельного кадастру та отримання в місцевому управлінні Держземагентства витягу з ДЗК, необхідно звернутись до місцевого органу Укрдержреєстру для реєстрації вашого права на земельну ділянку. В Укрдержреєстрі може реєструватись право власності, оренди, сервітут, суперфіцій, емфітевзис, тощо. Найпоширенішим випадком звичайно є саме реєстрація права власності на земельну ділянку, покроковий порядок зі зразками документів якої ми і розглянемо нижче.
- Спочатку необхідно визначитись з місцевим органом Укрдержреєстру, до якого необхідно звертатись щодо реєстрації. Адреси місцевих органів Укрдержреєстру, яким слід подавати документи для реєстрації права власності на земельну ділянку можна знайти на сайті Укрдержреєстру.
- Далі необхідно підготувати документи для подачі до місцевого органу Укрдержрестру, який включатиме:
- витяг з Державного земельного кадастру (ДЗК);
- заява про реєстрацію права власності на земельну ділянку;
- копію та оригінал паспорту заявника;
- копію та оригінал ідентифікаційного номеру;
- підтвердження оплати за видачу витягу з Державного реєстру прав (120 грн.);
- підтвердження оплати держмита (119 грн.);
- документ – підстава виникнення права на ділянку (договір купівлі-продажу (дарування, міни і т.і.), рішення суду, свідоцтво на спадщину, тощо);
- довіреність, якщо документи подаються представником (нотаріально засвідчена, якщо від фізичної особи);
- оригінал та копію паспорту, ідентифікаційного номеру представника, якщо документи подаються представником.
Важливо також те, що витяг з Державного земельного кадастру (ДЗК) не має потреби подавати у випадку, коли документи, які є підставою виникнення, переходу чи припинення права власності або інших прав, містять в собі інформацію про кадастровий номер.
З деякими випадками присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці можна ознайомитись в розділі технічна документація щодо встановлення меж земельної ділянки.
- Строк розгляду поданих державному реєстратору документів складає 5, в окремих випадках 14 робочих днів (не календарних!). Зі спливом вказаного строку від державного реєстратора можна буде отримати один з таких документів:
- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
- свідоцтво з Державного реєстру прав (тільки для новосформованих земельних ділянок, які надавались на підставі рішення місцевої ради/розпорядження держадміністрації/наказу обласного управління Держземагентства або заяви власника, в разі зміни цільового призначення чи поділу земельної ділянки);
- відмову в реєстрації прав, у випадку наявності формальних недоліків.
Після реєстрації свого права в Укрдержреєстрі, ви станете повноправним власником ділянки та зможете розпорядитись нею за власним рішенням (в тому числі, продати, подарувати, обміняти, тощо).
Дивіться також: проект відведення землі, дозвіл на зняття ґрунту, зміна цільового призначення